Методичні рекомендації до нового 2018/2019 року художньо-естетичний цикл

/Files/images/08d3fa586b3a.png

Методичні рекомендації до нового 2017/2018 року

художньо-естетичний цикл

/Files/images/08d3fa586b3a.png

Відкритий лист батьків, вчителів, методистів освітньої галузі «Мистецтво»/Files/images/x_c30e.jpg

Життя без праці – злодійство,

життя без мистецтва – варварство.

Народна мудрість

Останнім часом ми, українці, позиціонуємо себе як демократична європейска держава, де всі інститути владного олімпу дослуховуються до думки громадськості – людей, які нині працюють на майбутнє, не зважаючи на складний час. Це, мабуть, не про нас – педагогів духовної сфери суспільства.

Відповідно до проекту «Концепції початкової освіти», яка була оприлюднена в МОН України перед всеукраїнською аудиторією 17 грудня 2015 року (сайт http://www.ranok.com.ua/resources/files/Koncepciya_pochatkovoi_osvitu_PROEKT.pdf), і яку нині хочуть «проштовхнути» до впровадження в навчальні заклади України, освітня галузь «Мистецтво» ліквідована під виглядом інтеграції з усіма іншими предметами. За всі роки незалежності України державні стандарти передбачали неперервну мистецьку шкільну освіту, охоплюючи учнів з першого по одинадцятий класи. Україна пишалася таким значним світовим досягненням вітчизняної педагогіки.

Невже нашому суспільству не потрібні культура, естетика, духовність? Чи можливо ті, хто писав цю концепцію, вважають, що саме ці предмети перевантажують наших дітей? Невже вони не були дітьми?

Про які національні цінності, гармонійний розвиток особистості ми можемо говорити, якщо предметів освітньої галузі «Мистецтво» нема в «Концепції початкової освіти». Невже на уроках математики, природознавства дітям будуть розповідати про музику М.Скорика, В.Івасюка, чи, можливо, на уроках читання будуть слухати М.Леонтовича, М.Лисенка та інших композиторів, або на уроках української мови будуть навчати практичним навичкам роботи у різноманітних техніках візуального мистецтва, вивчати основи кольорознавства, знайомити з картинами Т.Шевченка, Г.Нарбута, Й.Бокшая, К.Білокур, перлинами світової та української архітектури. Адже, на думку психологів, у початковій школі саме предмети мистецтва розвивають творчу особистість з нестандартним мисленням, впливають на емоційний інтелект, і в той же час «розвантажують» розумову діяльність дитини.

Без культури немає нації. Це наше з Вами обличчя перед світом. Завдяки мистецтву світове співтовариство знає Україну з позитивного боку та поціновує нас як висококультурну націю. Знищуючи мистецьку складову в початковій школі під виглядом інтегрування з математикою або іншими предметами, ми знищуємо майбутню українську культуру європейського народу.

Не всі батьки можуть оплачувати позакласні музичні й художні заняття своїх дітей, а саме на уроках мистецтва вчителі виявляють талановитих учнів. Для багатьох дітей це єдина можливість розвивати свої здібності й таланти для майбутнього престижу України у світі.

Завдяки так званому «інноваційному» підходу щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу, запропонованому «Концепцією початкової освіти», тисячі вчителів, що виховують дітей на цінностях мистецтва, будуть звільнені та змушені шукати іншу роботу. А студентам мистецьких педагогічних закладів чому сьогодні не говорять, що вони вчаться даремно? Адже з таким підходом професія вчителя музичного чи образотворчого мистецтва зникне найближчим часом.

Багато запитань… Відповідь, мабуть, мають дати автори концепції та МОН України.

Сподіваємося, що крик нашої душі за майбутнє наших дітей та освітньої галузі «Мистецтво» буде почутий та вирішений на користь підростаючого покоління українців.

Підписи у сканованому вигляді в форматі PDF просимо надсилати на адресу: nml_muz@ukr.net

Методичні рекомендації до 2015/2016 навчального року

Методичні рекомендації до 2014/2015 навчального року

Методичні рекомендації до 2013/2014 навчального року

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.