ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2013» у номінації «Музичне мистецтво» (обласний етап)
Всеукраїнський конкурс «Учитель року» – це змагання кращих учителів України. Це один із засобів зосередити увагу громадськості на професії вчителя, на проблемах сьогодення в освіті. Це цілеспрямований, систематичний пошук унікальних елементів педагогічної діяльності. У змаганні беруть участь не просто високо фахові вчителі, а яскраві особистості, досвід і уроки яких дозволяють з оптимізмом дивитися в майбутнє нашої держави. Конкурс надає вчителеві можливість зрозуміти, усвідомити свою роль в житті суспільства і в житті своїх учнів, систематизувати все надбане в щоденній копіткій праці, зробити крок на шляху до педагогічної зрілості.
Обласному етапу у номінації «Музичне мистецтво» як і інших номінацій передував обласний семінар. Де було передбачено, не тільки відповідні лекційні та практичні заняття з педагогіки, психології, методики викладання музичного мистецтва, а й проведено глибокий аналіз конкурсних матеріалів минулих конкурсів вданій номінації та безпосереднє спілкування з переможцями ІІ та учасниками заключного етап Всеукраїнських конкурсів. Це допомогло глибше й грунтовніше познайомитися з конкурсантами, об’єктивніше оцінити кожного з них, визначити п'ятьох кращих. А самі учасники мали змогу познайомитися, подружитися, збагатитися досвідом колег.
У відбірковому етапі взяли участь 14 переможців районних(міських) турів конкурсу
Свідченням високого професійного рівня конкурсантів став їхній якісний склад. Серед учасників конкурсу – 6 вчителів вищої кваліфікаційної категорії, з них 2 – старші вчителі, 5 – вчителів першої кваліфікаційної категорії, 2 – вчителі другої кваліфікаційної категорії, 1 – вчитель кваліфікаційної категорії «спеціаліст». До участі в обласному етапі конкурсу були запрошені вчителі вищої та першої кваліфікаційної категорії.
Переважна більшість (4) учасників конкурсу мають педагогічний стаж понад 10 років і більше.
Поряд з цим подані на обласний етап конкурсу матеріали мали ряд типових недоліків, на які зверталася особлива увага на обласному семінарі.
Такими недоліками є:
* невідповідність матеріалів, переліку та обсягу документів, які вимагалися новими умовами проведення конкурсу;
* не у всіх надісланих розробках уроків або позакласних заходів не вказаний вік учнів, яким вони призначені;
*із запропонованої розробки теми програмового матеріалу (2-3 уроки) важко зрозуміти систему роботи вчителя над темою і побачити його методичні знахідки і прийоми;
* невідповідність опису досвіду завданню розкриття теми, над якою працює вчитель (натомість пропонується професійний автопортрет);
На окрему відзнаку заслуговує належна якість підготовки конкурсних матеріалів учасників м. Кіровограда, Кіровоградського, Петрівського, Добровеличківського, Долинського районів, – в цьому, безумовно, значна заслуга адміністрацій загальноосвітніх навчальних закладів, колег конкурсантів, методистів ЦМСПС та районних методичних кабінетів. Саме за цих конкурсантів як за учасників наступного етапу проголосували всі члени журі, а пізніше всі вони вибороли звання Переможця та Лауреата обласного конкурсу
Учасники обласного етапу мали захистити свої високі звання перед членами журі: вони письмово відповідали на запитання з музичної педагогіки, психології, методики музичного виховання, готували конспект уроку музичного мистецтва на задану для всіх одну й ту саму тему, створювали й захищали презентацію до уроку, проводили майстер клас «Я роблю так». На другий день конкурсанти давали відкритий урок (тема, клас, як завжди, визначалися жеребкуванням). І якщо на етапі «міні-екзамену», члени журі, були задоволені не всіма відповідями наших конкурсантів, то урок (а він був найголовнішим у конкурсній системі оцінок) переважно всі учасники провели на належному рівні педагогічної майстерності. Поряд з цим члени журі визначили в деяких конкурсантів значні прогалини з методики викладання музичного мистецтва, зокрема визначення вчителем типу уроку в залежності від теми, мети, завдань і структури, надмірне захоплення відокремленими від мистецтва музично-теоретичними поняттями, у вокально-хоровій роботі. Не всі учасники конкурсу усвідомлюють, що урок музичного мистецтва уособлює і спрямовує зміст шкільної музичної освіти на головне – мистецтво, повертає їй естетичну природу і спрямовує, передусім, на виховання в учнів слухацької культури.
Отже, звання Переможця обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року –2013» в номінації «Музичне мистецтво» виборола
Войтюк Олена Юріївна, вчитель музичного мистецтва ЗШ І-ІІІ ступенів №2 Кіровоградської міської ради.
Лауреатами обласного етапу всеукраїнського конкурсу
«Учитель року –2013» в номінації «Музичне мистецтво» стали:
Грищук Маргарита Василівна, вчитель музичного мистецтва Созонівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»;
Ковальчук Олена Прокопівна, вчитель музичного мистецтва Попелнастівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Олександрійської райдерадміністрації ;
Корбут Лілія Василівна, вчитель музичного мистецтва Долинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Долинської райдержадміністрації;
Чорнопольський Сергій Валентинович, вчитель музичного мистецтва Петрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради.
Конкурс закінчився, але в пам’яті надовго залишаться приємні спогади про нових друзів, про незабутні враження, і той заряд творчої енергії, який отримали всі його учасники.
А переможцю обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2013» в номінації «Музичне мистецтво» Войтюк Олені Юріївні бажаємо успішного виступу на всеукраїнському рівні у квітні цього року в м. Луцьку.,а лауреатам – натхнення та нових звершень!
- Державний стандарт Необхідність якісного оновлення змісту художньо-естетичної освіти школярів, спрямованої на формування в учнів системи естетичних цінностей як інтегральної основи їх світогляду, розвиток мистецьких умінь і компетентностей, здатність до творчої самореалізації, духовного самовдосконалення зумовлює об'єктивну потребу у підготовці висококваліфікованих творчих вчителів мистецьких дисциплін. У зазначеному контексті особливої ролі набуває система підвищення кваліфікації педагогічних працівників як один з найперспективніших напрямків освіти дорослих, що забезпечує збереження та оновлення знань, вчасно й оперативно реагує на вимоги та запити педагогів і суспільства, постійно пропонуючи професійне зростання відповідно до цінностей освіти у варіативному поєднанні організаційних форм і методів курсового та міжкурсового періодів.
В таких умовах пріоритетним напрямком в діяльності актуальним є пошук і запровадження активних засобів підвищення рівня та якості професійної підготовки, стимулювання творчої активності вчителів музичного мистецтва, які б оптимально забезпечували їхнє зростання та саморозвиток, готовність до творчої самореалізації.
Проблема:
“Науково-методичне забезпечення роботи вчителя музичного мистецтва з обдарованими учнями.”
Методичне керівництво:
Експеримен-тальна творча лабораторія (Всеукраїнський експеримент)
Інструктивно-методичні наради
Вивчення стану викладання, методичного забезпечення
Звіти на вченій раді, ректораті
Консультації
Організація наставництва
Вивчення, поширення передового педагогічного досвіду
Методичні рекомендації, посібники, публікації
Огляди – конкурси
Конференції, педчитання
Обласні семінари – практикуми
Обласна творча група
Школа пед-майстерності
Школа молодого вчителя
Опорні (базові) школи
Коментарi